فونت فارسی

فونت فارسی

فونت با سبک های مختلف در Google Docs

قلم هایی با سبک های مختلف در Google Docs
افزودن و حذف قلم ها در Google Docs در مقاله دوم فونت های ایران ، این بار با آموزش قلم ها در Google Docs در خدمت شما هستیم.
    شاه قلم کلید افزایش میل به مطالعه است. ما در تلاش هستیم تا نگاهی تخصصی به حوزه نوشتن فارسی داشته و رونق بیشتری به آن بدهیم. با ما باشید تا با عشق بنویسیم و با شور بخوانیم!
آیا می دانید انتخاب فونت با سبک های مختلف در Google Docs امکان پذیر است؟

با تسلط اعراب بر ایران ، خط کوفی که یکی از خطوط اصلی آنها در اوایل دوره اسلامی بود ، در ایران رواج یافت. * این خط را در نظر بگیرید و نمونه هایی از آن را منشعب کنید تا قرن چهارم هجری. با گسترش خط اصلی به دلیل سرعت نوشتن ، خط کوفی وارد مرحله دیگری شد و جنبه تزئینی به خود گرفت. این قلم بعد از خود انرژی بصری متفاوتی نسبت به قلم های دیگر مانند Naskh ، III و ... داشت و این نکته مهم و مهم تلقی می شد. با توجه به نتایج تحقیق و بررسی های انجام شده بر روی قلم های مختلف کوفی مانند کوفی غربی و شرقی ، عقده و دیگران ، باقیمانده از قرون اول هجری ، طراحی حروف جدید از نظر شکل اما بر اساس چندین ویژگی خاص است و خصوصیات معرفی خطهای کوفی هدف اصلی من

 

فونت فارسی را دریابیم!

فونت فارسی شاه کلید افزودن تمایل ایرانیان به مطالعه است. به همان اندازه که نیاز به پیشرفت فناوری و ابزارآلات داریم به افزودن کیفی و کمی فونت فارسی نیز نیازمندیم. چرا که قلم زیربنای شکل گیری نوشتار است. نوشتاری که یکی از شاخصه‌های اصلی پیشرفت به شمار می‌آید. در این دوران، روزانه میلیون‌ها نوشتار در زمینه‌های گوناگون از طریق کتاب، روزنامه، بیل‌بورد، پوستر، تلویزیون، کامپیوتر و صدها طریق دیگر منتشر می‌شود. مدت زمان زیادی است که متن وسیله‌ی اصلی مبادله، انتقال، ویرایش و ثبت ایده‌هایمان می‌باشد. امروزه به واسطه اینترنت، نامه‌ی الکترونیکی، ارسال پیام‌های متنی، پیام‌رسانی آنی، پردازش رایانه‌ای متون، خلق پرزنتیشن و حتی صفحه گسترده‌ها، بیش از هر زمان دیگری با فونت در تعامل هستیم.
حالا ایران فونت بعد از سال‌ها تجربه و فعالیت مستمر در این زمینه امیدوار است با حمایت از فعالان این عرصه و همچنین با گردآوری و سازماندهی فونت‌های هم‌خانواده فارسی از سراسر جهان تحولی جدی در عرصه نوشتار فارسی ایجاد کند.
پس با ما باشید تا با عشق بنویسید و پرشور خوانده شوید!
در این مقاله ، روش های اضافی
    قلم ها را اضافه کنید
    قلم ها را حذف کنید
    به دنبال قلم ها بگردید
ما به روش های مختلف آموزش خواهیم داد.
توجه داشته باشید که Google Docs سبک های قلم بیشتری را ارائه می دهد. اگر به اسکریپت زیبا یا قلم با فاصله یکنواخت نیاز دارید ، می توان قلم های اضافی را پیدا و مدیریت کرد.
اگر می خواهید سبک قلم را در Google Docs تغییر دهید ، می توانید به راحتی از کادر کشویی قلم در نوار ابزار استفاده کنید. شما باید بر روی نوار کشویی Font کلیک کرده و فونت های بیشتری را انتخاب کنید.
سپس یک پنجره بازشو مشاهده خواهید کرد که می توانید فونت ها را در لیست پیدا کنید ، اضافه کنید یا حذف کنید.
اگر سبک قلم خاصی در ذهن دارید ، می توانید از جعبه جستجو در بالا سمت راست استفاده کنید. همچنین می توان برای یک نام خاص جستجو کرد.
در منوی کشویی اول در سمت راست نوار جستجو ، می توانید برای زبانهایی که از سیستم نوشتاری مختلفی استفاده می کنند ، قلم ها را نیز انتخاب کنید. بنابراین اگر به فونت های ژاپنی ، یونانی یا تایلندی نیاز دارید ، قطعاً آن را در این قسمت خواهید یافت.
در منوی View می توانید سبک های قلم را بر اساس عرض ، دست خط یا سایر گزینه ها فیلتر کنید.
سرانجام ، در منوی مرتب سازی ، می توانید فونت ها را بر اساس محبوبیت آنها یا سایر موارد مانند ترتیب حروف الفبا مرتب کنید. این یک روش عالی برای نمایش فونت هایی است که به تازگی اضافه شده اند یا در حال حاضر محبوب ترین هستند.
نحوه حذف یا افزودن قلم ها به لیست
پس از مشاهده فونتی که می خواهید استفاده کنید ، کافیست بر روی آن کلیک کنید تا علامت تیکی در کنار آن قرار گیرد و آن را به لیست سمت راست با نام My Fonts اضافه کنید.
اگر می خواهید موردی را از لیست حذف کنید ، فقط روی نماد ضربدر کنار آن کلیک کنید.
پس از پایان کار ، افزودن ، جستجو یا حذف قلم ها ، فقط روی تأیید کلیک کنید. تغییراتی را که در لیست فونت های من ایجاد کرده اید ، در کادر کشویی Font در نوار ابزار مشاهده خواهید کرد. همچنین برای انتخاب قلم مورد نظر برای استفاده در سند فعلی ، باید از لیست کشویی استفاده کنید.
به احتمال زیاد فونت هایی مانند Arial و Times New Roman را در لیست پیدا خواهید کرد که نمی توانند حذف شوند. این الگوها به طور پیش فرض سبک های استاندارد قلم هستند.

منبع

افزودن و حذف فونت در Google Docs در مقاله دوم از ایران فونت اینبار با آموزش فونت در Google Docs در خدمت شما بزرگواران ویرگول هستیم.

فونت فارسی شاه کلید افزودن میل به مطالعه است. ما تلاش داریم نگاه حرفه‌ای به عرصه تایپ فارسی داشته باشیم و به آن رونق بیشتری دهیم. با ما باشید تا با عشق بنویسید و با شور خوانده شوید!

آیا می‌ دانید انتخاب فونت با سبک‌های مختلف در Google Docs امکان‌پذیر است ؟

در این مقاله روش افزون

  • افزودن فونت
  • حذف فونت
  • یافتن فونت

با سبک‌های مختلف را آموزش خواهیم داد.

ایران فونت
ایران فونت

افزودن و حذف فونت در Google Docs

توجه داشته باشید که Google Docs، سبک‌های فونت بیشتری را ارائه می‌دهد. در صورتی که به یک اسکریپت زیبا یا یک فونت با فاصله یکنواخت نیاز دارید، امکان یافتن و مدیریت کردن فونت‌ های اضافی فراهم شده است.

در صورتی که قصد دارید سبک فونت را در Google Docs تغییر دهید، به‌راحتی می‌توانید از جعبه کشویی فونت در نوار ابزار استفاده کنید. شما باید روی نوار کشویی فونت (Font) کلیک کنید و گزینه فونت‌های بیشتر (More Fonts) را انتخاب کنید.

فونت با سبک های مختلف در Google Docs
فونت با سبک های مختلف در Google Docs

سپس یک پنجره پاپ آپ مشاهده خواهید کرد که می‌توانید فونت‌های موجود در لیست را بیابید یا اضافه و حتی حذف کنید.

فونت با سبک های مختلف در Google Docs
فونت با سبک های مختلف در Google Docs

در صورتی که سبک فونت خاصی را در ذهن دارید، می‌توانید از کادر جستجوی موجود در سمت چپ قسمت بالا استفاده کنید. همچنین امکان جستجوی نامی خاص هم وجود دارد.

فونت با سبک های مختلف در Google Docs
فونت با سبک های مختلف در Google Docs

در نخستین منوی کشویی موجود در سمت راست نوار جست‌وجو، می‌توانید برای زبان‌هایی که از سیستم نگارشی مختلفی استفاده می‌کنند هم فونت‌ها را انتخاب کنید. بنابراین اگر به خط‌های ژاپنی، یونانی یا تایلندی هم نیاز داشته باشید، قطعا آن‌ها را در این بخش پیدا خواهید کرد.

فونت با سبک های مختلف در Google Docs
فونت با سبک های مختلف در Google Docs

شما می‌توانید در منوی نمایش (Show)، سبک‌های فونت را با نمایش (Display)، دست خط (Handwriting) یا سایر گزینه‌ها فیلتر کنید.

فونت با سبک های مختلف در Google Docs
فونت با سبک های مختلف در Google Docs

سرانجام در منوی مرتب‌سازی (Sort) می‌توانید فونت‌ها را بر اساس محبوبیت آن‌ها یا سایر موارد همانند ترتیب حروف الفبا، مرتب‌سازی کنید؛ این یک روش بسیار عالی برای مشاهده فونت‌هایی است که به‌تازگی اضافه شده‌اند یا در حال حاضر با بیشترین طرفدار مواجه هستند.

فونت با سبک های مختلف در Google Docs
فونت با سبک های مختلف در Google Docs

روش حذف یا افزودن فونت‌ها به لیست

هنگامی که فونت موردنظرتان را برای استفاده مشاهده کردید، کافی است روی آن کلیک کنید تا علامت تأیید در کنار آن قرار بگیرد و به فهرست سمت راست با عنوان فونت‌های من (My Fonts) اضافه شود.

فونت با سبک های مختلف در Google Docs
فونت با سبک های مختلف در Google Docs

در صورتی که قصد دارید یک مورد را از لیست حذف کنید، کافی است روی نماد ضربدر کنار آن کلیک کنید.

فونت با سبک های مختلف در Google Docs
فونت با سبک های مختلف در Google Docs

پس از پایان یافتن افزودن، یافتن یا حذف کردن فونت‌‌ها، کافی است روی تأیید (Ok) کلیک کنید. تغییراتی که در لیست فونت‌های من (My Fonts) ایجاد می‌کنید را در کادر کشویی فونت‌ (Font) واقع در نوار ابزار خواهید یافت. برای انتخاب فونت موردنظرتان به منظور استفاده در سند فعلی هم باید از لیست کشویی استفاده کنید.

فونت با سبک های مختلف در Google Docs
فونت با سبک های مختلف در Google Docs

احتمالا با فونت‌هایی همانند Arial و Times New Roman در لیست مواجه خواهید شد که قابل حذف نیستند. این مدل از سبک‌های فونت استاندارد به‌صورت پیش‌فرض قرار گرفته‌اند.

منبع

 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

به روز ترین و داغ ترین اخبار

آخرین مطلب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی